ČERVENÁ 4 - Okolo Javornického masívu - MTB

GPX formát KML formát

Výškový profil trasy

Profil trasy

Popis trasy a nástupní místa

Středně těžká trasa kolem dokola masivu Javornické hornatiny. Fragmenty cesty jsou po asfaltu, zbytek pak od širších lesních cest až po úzké pěšinové singly. Cestou vás čekají krásné výhledy na centrální Šumavu a Pošumaví, historií dýchající údolí zlatokopů, gotický hrad a novogotický zámeček, hluboké lesy i romantická zákoutí u pohorských rybníčků. Trasa je vhodná zejména pro milovníky svižné jízdy terénem s minimem technických úseků.

Nejprve si užijete krásně rychlý sjezd po tur. modré nad osadu Milíkov, následně krátký silniční přesun a opět lesní cesty kolem vrchu Kůstrý až do Lhoty pod Kůstrým. Následuje krátká silniční etuda a v osadě Parýzek odbočujete na lesní cestu, která vás středně náročným stoupáním podél Růždského potoka vyvede nad vesničku Maleč. Další krátká silniční vložka, projíždíte Malčí, u kapličky odbočka doleva mezi chalupy a dál po polní cestě mezi pastvinami. Po cca. 300 metrech mírně zarostlá odbočka vlevo do lesa, průjezd lesem k samotě na Bludné, od ní po cestě vlevo, za začátku lesa v pravo a dál po lesních cestách dle GPX logu až do vesničky Zuklín. V Zuklíně odbočujete vpravo dolů do lesa a celkem dlouhým sjezdem po lesních cestách sjíždíte až na šotolinu směr obec Strašín a po ní dál až do Strašína.

Projedete Strašínem s jeho červeným kostelíkem Narození Panny Marie (možnost občerstvení v místní hospodě) a po ostrém silničním stoupání dojíždíte do Pohorska. Projíždíte Pohorskem, míjíte novoromantický zámeček Záluží a po pár set metrech vás čeká asi nejostřejší lesní výjezd na této trase - tzv. Pohorská stojka. Ten pokud vyjedete bez šlápnutí na zem, tak si můžete pogratulovat, protože to nejhorší máte právě za sebou :-)

Po jejím zdolání Vás čeká zasloužená odpočinková pasáž s krásnými výhledy severním směrem na Sušické Pošumaví s dlouhým sjezdem prakticky až ke hradu Kašperk. Z Kašperku další sjezd směr Kavrlík - nejdříve krátce po tur. zelené, po cca 100 metrech ostrého klesání po asfaltu je značená odbočka doleva!, průjezd lesem - za ním pozor na závoru a z Kavrlíku po úzkém singlu kolem pastvin dojíždíte do Kašperských hor.

Z KH vás čeká poslední odpočinková (klesací) asfaltová pasáž do romantického Amálina údolí, na kterou naváže krásný úsek romantickým kaňonem po lesních cestách a cestičkách až k Plánskému mlýnu.

Od něj už jen zbývá vystoupat do Řetenic, krátký silniční přejezd a odbočujeme doleva na polní cestu směr Nicov. Vychutnáváte si panoramatické výhledy na centrální Šumavu, projíždíte Nicovem a kolem Kohoutího kříže stoupáte pod Královský kámen. Projíždíte samotou Krankoty, po výjezdu z lesa nad Tejmlovem se dáváte doleva ke Krásné vyhlídce a dále po zelené k selskému stavení kousek za ní. Projíždíte pod stavením a hned za ním přejíždíte po louce nahoru k lesu, kde se napojujete na poslední lesní úsek, který nás dovede až kapli Sv. Antonína nad Javorníkem. Výhled, sjezd a jste v cíli.

Zajímavá místa, výhledy a singltrailové pasáže

červený kostel ve Strašíně - kaple v Pohorsku - lovecký zámeček Záluží - výhledy pod Žďánovem - hrad Kašperk - singl pod Kavrlíkem - Amálino údolí - výhledy mezi Řetenicemi a Nicovem - Kohoutí kříž u Nicova - Krásná vyhlídka - singl po úbočí Javorníka - kaple Sv. Antonína nad Javorníkem

Občerstvení

Javorník: Restaurace Vyhlídka, Na Podlesí, Baťovna
Strašín: Billy Bobb’s
Pohorsko: hospoda U Čerta
Kašperk: Rychta Na Račánku
Kašperské hory: hotely a restaurace v městě