ČERVENÁ 6 - SUPERČERVENÁ

GPX formát KML formát

Výškový profil trasy

Profil trasy

Popis trasy a nástupní místa

Okruh poeticky nazvaný "SUPERČERVENÁ" je naší poctou náročným MTB maratonům jako je RALLYE SUDETY nebo KOPŘIVNICKÝ DRTIČ. Vznikl logickým spojením 3 červených MTB okruhů kopírujících okraje Javornické hornatiny a je tedy ze všech nejdelší, nejtěžší, ale zároveň pro milovníky dlouhých a náročných cross-country švihů "nejvýživnější". Na tento okruh by se měl vydávat pouze biker s výbornou fyzickou kondicí a technikou jízdy. Celoodpružené kolo je zde výhodou.

Začínáte okruhem Okolo Javornického masívu MTB - velmi svižným sjezdem do "Kůstré lhůty" (alias Lhoty pod Kůstrým), první vrchařskou rozehřívačkou kolem Růždského potoka nahoru na Maleč, další svižný sjezdík lesní šotolinkou do Strašína, pohodovou asfaltovou stojku na Pohorsko, pak ještě více "pohodovou" Pohorskou stojku po hlíně pod Žďánov a následným "vydýcháním" s výhledy ke Kašperku. Projíždíte Žlíbkem a dojíždíte k odbočce na vrch Nadějov. Po silničce dál pokračujete na Kašperk, pokud Kašperk znáte, dejte se rovnou doprava na lesní cestu směr Nadějov.

Od Kašperku pokračujete lehce upraveným okruhem Přes 3 tisícovky, 2 rozhledny a 1 hrad - tentokrát v protisměru (pozor na případné jezdce tohoto okruhu v "řádném" směru - tj. proti Vám). Tj. po lesních cestách si dáváte první hrb "Nadějovského velblouda", napojení na červenou, po pár desítkách metrů z červené vpravo na Nadějov (druhý hrb :) a z něj sjezdová pasáž starou lesní cestou zpět nad červenou a dál až pod Sedlo. Odtud můžete buď i s kolem vystoupat rovnou na vrch Sedlo - velmi těžká vrcholová pasáž, kde budete kolo spíše tlačit, nebo se vést GPS logem a přes vesničku Kokánov si dát okružní technický a fyzicky náročný výjezd kousek pod vrchol. Odměnou za tuto námahu Vám pak bude nádherný panoramatický výhled z "keltské" rozhledny na vrcholu Sedla a extradlouhý sjezd po TZN červené přes vesničky Albrechtice (tady pozor na závoru v posledním úseku sjezdu před Albrechticemi!), do Záluží. Pokračujete po TZ červené okolo Záluží, za vsí přejíždíte asfaltku dolů do lesa a na rozcestí s "Keltskou pavučinou" dál vlevo již neznačenou lesní cestou na rozcestí nad Dlouhou ves. Zde odbočka vlevo, po polní cestě podjíždíte vrch Platoř (zhruba v polovině nutno přejet vlevo na louku kvůli zarostlé původní cestě), pak lesní cestou vzhůru a po výjezdu z lesa na silnici vpravo kolem "majáku" do Bohdašic. V Bohdašicích u kapličky po silnici vlevo, pak odbočka směr údolíčko Račího potoka, napojení na TZ žlutou. Po ní až k odbočce na louku, přejezd přes louku do lesa nad silnicí a pěkným lesním singlíkem až k výjezdu u Annínskému mostu přes Otavu. (pozor při výjezdu, dost frekventovaná silnice!)

Po přejetí silnice a mostu dojíždíte do Annína, odkud již pokračujete až na Javorník po trase "Horské dráhy" až do Nicova. Odtud po tur. modré nahoru na Královský kámen, sjezd ke Krankotů, Krásná vyhlídka a závěrečný singl k rotundě Sv. Antonína nad Javorníkem.

Zajímavá místa, výhledy a singltrailové pasáže

Lesy kolem Kůstrého - Červený kostel ve Strašíně - kaple v Pohorsku - lovecký zámeček Záluží - výhledy pod Žďánovem - hrad Kašperk - Nadějovský velbloud - Rozhledna na Sedle - extradlouhý sjezd ze Sedla k Divišovskému potoku - kostel Sv. Mořice nad Annínem - technický singl "Radešovský Walles" - řeka Otava - kostel Sv. Tomáše - Šibeniční vrch - Amálino údolí - výhledy mezi Řetenicemi a Nicovem - Královský kámen a sjezd z něj - Krásná vyhlídka - singl pod Javorníkem - kaple Sv. Antonína nad Javorníkem

Občerstvení

Javorník: Restaurace Vyhlídka, Na Podlesí, Baťovna
Strašín: Billy Bobb’s
Pohorsko: hospoda U Čerta
Kašperk: Rychta Na Račánku
Albrechtice: penzion Pod Sedlem
Dlouhá ves: Na Růžku
Annín: Hotel Annín
Kašperské hory: hotely a restaurace v městě